2/10/10

Hèr o des.hèir?

Mentre es govèrns progressistes "hèn" país, ei a díder, lo modernizen e lo placen tath futur damb mielhors condicions; uns auti se dediquen a sajar de des.hèir-lo, segontes se pòt despréner des lamentables declaracions de Felip Puig, qu'a cargat contra er aeropòrt d'Alguaire, ua infraestructura estrategica tà tota era demarcacion. Damb opinions coma es expressades per exconselhèr convergent, s'entenen plan ben es paraules deth President Montilla en avertir que Convergéncia represente eth passat... Aciu auetz er interessant editoriau d'aué deth diari Segre:

L'EXCONSELLER I L'AEROPORT

D'un temps ençà, sembla haver-se posat de moda en determinats àmbits barcelonins criticar l'aeroport d'Alguaire com a infraestructura que no té justificació i poca viabilitat i fins ara, des de Lleida, hem portat la polèmica amb resignació, pensant que era la ignorància, la malícia, el desconeixement, l'afany crític i sobretot la distància des de Barcelona a Lleida la que provocava aquests atacs quan l'aeroport encara no ha complert el primer aniversari i està superant amb escreix les expectatives previstes en el seu pla de negocis.

Però el que ja és més preocupant és que sigui el número dos de Convergència Democràtica de Catalunya, Felip Puig, qui carregui contra l'aeroport d'Alguaire, dient que no té prou activitat i arribant a posar-ne en dubte la viabilitat. Sorprèn que sigui Puig qui faci aquestes valoracions perquè ell va ser conseller de Política Territorial a començaments d'aquest segle i va defensar que Lleida tingués un aeroport, però va ser incapaç de solucionar els problemes mediambientals que van sorgir a Alfés i que van obligar el tripartit a buscar una ubicació alternativa.

A veure si aclareix Felip Puig com pot ser que el 2002 fos necessari construir un aeroport a Alfés i fins i tot que anunciés com a conseller que havia superat tots els informes preceptius per convertir-lo en aeroport regional i que el 2010 sigui un error haver-lo construït i posat en funcionament a Alguaire. Si es pot deduir de l'hemeroteca que el problema de Puig no és que les comarques de Lleida tinguin aeroport, caldrà pensar que el que el preocupa és la rendibilitat de la instal·lació, però resulta que en tot just vuit mesos, ens atansem als 50.000 passatgers, molt per sobre de les previsions, amb una resposta il·lusionadora de les comarques de Lleida i amb unes expectatives positives de cara a la temporada d'esquí.

Coneix Puig cap aeroport que sigui rendible el primer any de funcionament? Val la pena recordar que només 9 dels 48 aeroports que funcionen a Espanya tenen beneficis econòmics, i entre aquests no hi figuren ni Madrid, ni Barcelona. Exigiran a Alguaire el que no reclamen a aeroports amb lustres de funcionament? No valora Puig la rendibilitat social o l'equilibri territorial? Farien bé Artur Mas i el seu partit a aclarir si comparteixen la postura de Puig o si ens trobem davant d'una sortida de to de l'exconseller.